Cat costa SEO si PPC?
Marketingul, prin definitie este un consumator de resurse.
Marketingul/marketerul nu este un agent de vanzari! Nu ii pui o sacosa in brate si ii spui ,,Vinde si tu astea”, ca nu stie si nu poate. El poate, prin studiu si analiza, sa iti spuna ca plasa, produsul, ambalajul, hainele vanzatorului si abordarea lui, nu sunt bune. Atentie, nu va putea spune ce este bun! Altfel lua zece de ,,bun” si asambla un produs perfect, impachetat bine!
Ce face PPC?
Pe o taraba puneti marfa zece vanzatori. Toti vindeti ,,pantaloni scurti” – culottes.
Dvs aplicati o magie, PPC – combinator de taraba, si va aranjati marfa pe prima linie chiar in fata cumparatorului, astfel incat acesta sa nu fie nevoit sa se intinda peste taraba sa apuce un produs.
Vine cumparatorul, vede culottes si ridica o pereche chiar din mormanul dvs. Surpriza, era un maieu! Toata lumea a vazut ca cumparatorul a pus mana pe marfa dvs asa ca trebuie sa il platiti pe cel care v-a tinut loc pe taraba – PPC.
Al doilea cumparator gaseste culottes pe gustul lui, dar nu aveti la culoare si nici marimea lui, asa ca pleaca si acesta.
Suparat, va uitati urat la combinatorul de tarabe. Sunteti in fata, va vede lumea, va atinge, dar ati vrea ca combinatorul sa le bage culottes in sacosa la toti curiosii. Va vine sa puneti un afis cu ,,nu mai pipaiti…” ca costa.
Ce face SEO?
Imaginati-va ca mergeti la piata cu o lista de cumparaturi.
Cum intrati in piata, un bagacios (Google) se uita peste umarul dvs, pe lista, si incepe sa strige ,,Ba, asta cauta cartofi”. Imediat, doi-trei vanzatori ridica mana si striga si ei… Cartofi, cartofi (SEO)… sperand fiecare ca veti cumpara de la el. De la care cumparati? Catre care va indreptati mai intai?
Acum, va puneti in locul unui vanzator de la taraba care striga Cartofi (are SEO in glas). Cum va evidentiati de ceilalti vanzatori? Ce faceti? Strigati mai tare, ridicati doua maini, ridicati un afis? A venit cumparatorul la taraba voastra, dar voi nu aveti cantar. Nu aveti nici pret afisat si tot ce puteti spune este… cartofi, cartofi! Cumparatorul se uita pe taraba, nu ii place ce vede, nu ii plac ochii vanzatorului si nici cum este imbracat si pleaca. Acum, dvs va uitati la ,,tipul cu SEO”. Ati vrea sa ii bage pe gat cate un cartof, cumparatorului, si apoi sa ii scoata din portofel cate un leu pana va declarati multumit dvs, asa cam la zece kile.
Asta e viol cu cartofi! Si oricat ati plati pentru SEO nimeni nu ar putea scoate cu forta banii din portofelul cumparatorului, cu atat mai putin sa garanteze un numar de kilograme cumparate.
Revenind la concluzii… marketerul, specialistul SEO si agentul PPC, va pot spune (prin studiu, audit si analiza) ce nu este ,,BUN” in site sau in desfasurarea integrala a procesului de vanzare. Toate astea pe bani!
Deci, toti acestia va critica pe banii dumneavoastra! Consuma resurse sa va spuna ce nu faceti bine!
Acesta este rezultatul ,,garantat” – O CRITICA. Ramane doar ca dvs sa corectati sau nu cele indicate.
Ca de exemplu… Critica: Considerati ca ati abordat gresit asteptarile dvs referitor la activitatea si rezultatele PPC si SEO! Ati crezut ca acestea/acestia sunt agenti de vanzari care va aduc venituri…